Spis Treści

niedziela, 25 lutego 2018

PAUZA - od polityki, kultury wysokiej i innych intelektualnych wyzwań

Tym razem trochę czystej rozrywki na świeżym powietrzu. Tydzień narciarski na Morawach - mieszkamy w Velké Losiny, jeździmy w Koutach, Kraj Ołomuniecki, Morawy, Czechy.
Velké Losiny to wieś - uzdrowisko z historycznymi, 450 letnimi termami. Poza tym, funkcjonuje tutaj manufaktura - papiernia i muzeum papiernictwa, podobnie jak w Dusznikach, z tym, że dusznicka papiernia ma znacznie starsze budynki. Spora baza noclegowa i żywieniowa i kilkanaście kilometrów do Kouty Ski areal z najdłuższym na Morawach 6-osobowym wyciągiem krzesełkowym o długości prawie 2000m.
Tyle encyklopedycznych informacji, a wrażenia? Trasy dobrze przygotowane, choć z powodu braku opadów śniegu pod koniec pobytu było już sporo oblodzonych miejsc. Trasy zróżnicowane, najdłuższa ok. 3000m, o rożnym - ale cały czas niebieskim - stopniu trudności. Dwie, stosunkowo szybkie trasy czerwone... I co ważnie, dobra przepustowość wyciągów, nie czekaliśmy nigdy dłużej jak kilka minut.
I wreszcie kilka zdjęć, tym razem ze smartfona (bo kto by się męczył z lustrzanką...).









































 

sobota, 3 lutego 2018

NIEUNIKNIONE / Performance Studio BWA Wrocław

NIEUNIKNIONE / Performance

29-30.01.2018, Studio BWA Wrocław

 
reżyseria, opracowanie tekstu: Marzena Sadocha,
scenografia, muzyka: Andrzej Dudek-Dürer
obsada: Janka Woźnicka, Edwin Petrykat

próby otwarte / work in progress  w reżyserii Marzeny Sadochy  wg Wściekłości i dumy Oriany Fallaci i Listów przeciwko wojnie Tiziano Terzaniego
„Mówi się, że nowa rzeź jest nieunikniona […].
Mówi się o szczepieniach, o maskach gazowych, o dżumie.
W powietrzu wisi pytanie, kiedy to nastąpi…”.
Oriana Fallaci, Wściekłość i duma
„Wybuch zdarzył się naprawdę – ogromny, przerażający.
Grzmot, kiedy do nas dotrze, będzie ogłuszający.
Może nawet nas zmieść z powierzchni ziemi”.
Tiziano Terzani, Listy przeciwko wojnie
[http://bwa.wroc.pl/?tf_events=nieuniknione-performance]

Degradacja Teatru Polskiego doprowadziła do powstania "sceny" alternatywnej - Teatru Polskiego w podziemiu, wprawdzie teatru bez sceny, ale jednak... Wrocław, z jednej strony konserwatywny i nacjonalistyczny, z drugiej - "miasto spotkań", jeden z liderów walki z komunizmem, duży ośrodek akademicki i wreszcie miejsce pulsujące kulturą. W takim mieście teatr bez sceny ma się gdzie przytulić. Tak właśnie jest w przypadku spektaklu "Nieuniknione/performance", który jest w rzeczywistości próbą do spektaklu finalnego. Spektakl odbył się w Studio BWA, miejscu eksperymentu, performance i działań nieoczywistych.